Renegade 4xe i Compass 4xe: marka Jeep® stawia na hybrydy plug-in
23/8/2020

Ewolucja marki Jeep® w pełni odzwierciedla jej podstawowe wartości, jak wolność, przygoda, autentyczność i pasja, które są filarami jej renomy na całym świecie. Najnowszy krok na drodze ewolucji Jeepa dotyczy elektryfikacji. Był on realizowany na wielu etapach, które przyczyniły się do wypracowania przez markę rozwiązania napędu hybrydowego plug-in, potrafiącego zwiększyć legendarne możliwości off-roadowe gamy SUV-ów.

Jeep był zawsze pionierem nowych segmentów i nowych technologii. Legenda marki rozpoczęła się w 1941 roku od Willys-Overland, pierwszego masowo produkowanego pojazdu 4x4, a następnie w 1946 roku zaprezentowano model z napędem na cztery koła Willys Wagon, który był pierwszym samochodem typu Sport Utility Vehicle. Jego legendarna reputacja w zakresie możliwości terenowych trwa od tamtej pory. Komfort, właściwości jezdne i łączność zostały z czasem zwiększone, równolegle z osiągami terenowymi. Dzisiaj, marka robi kolejny ważny krok na drodze ku poszanowaniu środowiska i zmniejszeniu kosztów eksploatacji, wprowadzając samochody hybrydowe Renegade 4xe i Compass 4xe z technologią plug-in.
Bezkompromisowe rozwiązanie hybrydowe plug-in  będzie napędzać Renegade’a 4xe i Jeepa Compassa 4xe, czyniąc z nich pojazdy zapewniające absolutną swobodę i wynosząc je na kolejny poziom, dzięki zaawansowanej proekologicznej technologii. To „jeepowa” droga do elektryfikacji.

4xe.
Każdy Jeep z napędem hybrydowym plug-in będzie nosił emblemat 4xe, wywodzący się z takich wartości, jak wydajność, osiągi i odpowiedzialność.
Nowa gama modeli Jeepa z napędem hybrydowym plug-in to będą najbardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa SUV-y Jeepa, nowa technologia 4xe będzie oferować zerową emisję zanieczyszczeń oraz duży zasięg w trybie elektrycznym i łatwość ładowania.
Wydajność nie jest uzyskiwana kosztem osiągów. Każdy Jeep 4xe pozostanie wierny swojemu terenowemu powołaniu, poprawiając wrażenia z jazdy na drodze, dzięki płynnej reakcji i przyspieszeniu. Jednocześnie, dzięki większemu momentowi obrotowemu generowanemu przez jednostkę napędową oraz możliwości ich precyzyjnej regulacji, samochody zaoferują jeszcze więcej możliwości 4x4 w każdym terenie podczas wymagających przygód off-roadowych.
Wreszcie, 4xe oznacza odpowiedzialność i poszanowanie dla środowiska. Dzięki technologii hybrydowej plug-in emisja CO2 jest niższa, niż 50 g/km w trybie hybrydowym*, a koszty eksploatacji są mniejsze.
Jednakże uwaga marki Jeep skupiona na zrównoważonym rozwoju jest głębsza i zaczyna się jeszcze zanim samochody pojawią się na drogach, ponieważ cykl produkcyjny jest zaprojektowany z myślą o jak najmniejszym wpływie na środowisko.

Ewolucja na każdy teren.
Światowa premiera pionierskich zelektryfikowanych SUV-ów Jeepa odbyła się podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2019 roku. Na tę bardzo ważną premierę została wybrana ta prestiżowa scena, podczas gdy prace nad modelami, w tym instalacja linii produkcyjnych, były w trakcie realizacji.
Jeep Renegade 4xe i Jeep Compass 4xe są produkowane w zakładzie FCA Melfi w regionie Basilicata (Włochy), gdzie Jeep Renegade jest produkowany od 2014 roku. W tym samym roku przy fabryce w Melfi powołano do życia ośrodek szkoleniowy Plant Academy, która stanowi miejsce realizacji innowacyjnych pomysłów i eksperymentów oraz swoistą fabrykę talentów, umożliwiającą rozwijanie potencjału pracowników i która wniosła od tego czasu znaczący wkład w strategię elektryfikacji FCA. Zresztą, projekt ten zainspirował wiele innych fabryk FCA, które również uruchomiły podobne ośrodki. Centrum przemysłowe w regionie Basilicata stanowiło naturalny wybór przy wyborze lokalizacji dla produkcji pierwszych hybrydowych modeli Jeepów z przeznaczeniem na rynki w regionie EMEA, które zapiszą nowy rozdział w historii marki.

Chociaż produkcja SUV-ów Jeep 4xe odbywa się w Melfi, w pierwszej fabryce Jeepów poza Ameryką Północną z pełnym cyklem produkcji, to proces prac nad samochodami zakończył się w Arjeplog Proving Grounds w szwedzkiej Laponii.
W ramach testów przejechano ponad 3800 km by dotrzeć z Turynu do Arjeplog i przetestować hybrydowe SUV-y Jeep plug-in w każdych warunkach, z którymi Klienci będą musieli się zmierzyć. W celu zapewnienia jakości, bezpieczeństwa, niezawodności i komfortu w każdych warunkach przeprowadzono szereg kompleksowych działań. Nowa, technologia hybrydowa plug-in zwiększa możliwości SUV-ów Jeepa. Z jednej strony, jeszcze bardziej zwiększa sprawność terenową, z drugiej strony, zwiększa osiągi na drodze podczas codziennej jazdy. Modele te czują się swobodnie nie tylko na piasku, w błocie, na skałach, w śniegu czy na lodzie: ich możliwości i przyjemność z jazdy widać w pełnej krasie również w mieście.

Testy były kontynuowane zimą 2019 roku w Arjeplogu oraz podczas długo oczekiwanej zimowej imprezy Jeep Winter w Champoluc (Val d'Aosta, Włochy), gdzie marka umożliwiła wgląd w działanie systemu 4xe, wystawiając poprzeczny przekrój Jeepa Renegade. Na początku 2020 roku z zadowoleniem przyjęto premierę, ekskluzywnej edycji „First Edition" zarówno Jeepa Renegade’a 4xe, jak i Jeepa Compassa 4xe. Klienci, którzy wcześniej zamówili ją na specjalnej stronie internetowej, mieli możliwość potwierdzenia swojego zamówienia i przetestowania jako pierwsi modelu Jeepa 4xe (na ośmiu rynkach zebrano ponad tysiąc zamówień i odnotowano ponad sto tysięcy odwiedzin strony). Na wybranych rynkach zamówienia na pełną gamę Renegade 4xe i Compassa 4xe zostały otwarte dla Klientów w lipcu.
Jest to ważny krok w procesie ewolucji marki, który bardziej, niż kiedykolwiek, ukierunkowany jest na zrównoważony rozwój i elektryfikację. Jest to ewolucja spójna z historią Jeepa, który zgodnie z tradycją jest jedną z marek mających największy kontakt z naturą. Każdy SUV Jeepa jest tworzony po to, by zabierać Klientów do miejsc, które w inny sposób są niedostępne i od dziś mogą oni tam nadal docierać, ale przy zerowej emisji zanieczyszczeń, bez hałasu i w sposób świadomy, odpowiedzialny i zrównoważony.

Lider w dziedzinie przyjaznej środowisku, off-roadowej technologii.
Elektryfikacja zapewni marce Jeep przyszłość, ponieważ dąży ona do osiągnięcia pozycji lidera w dziedzinie ekologicznych technologii klasy Premium. Zobowiązanie to rozpoczyna się we Włoszech i w Europie, gdzie powstają hybrydowe modele plug-in Jeepa, Renegade i Compass 4xe.
Nowe modele 4xe oferują najlepsze osiągi i dynamikę jazdy ze wszystkich Renegade`ów i Compassów w historii. Mogą dosłownie „Dojechać, gdzie się chce”, by „robić, co się chce”, cytując znane hasło marki („Go Anywhere, Do Anything") i odwołując się do legendarnych możliwości 4x4, udoskonalanych na przestrzeni prawie 80 lat.
Jednocześnie są to idealne samochody do codziennej jazdy po mieście, dzięki technologii hybrydowej plug-in, która – w całkowicie elektrycznym trybie pozwala Klientom na podróżowanie z zerową emisją zanieczyszczeń i średnim zasięgiem 50 km, podczas gdy w przypadku dłuższej jazdy terenowej, dwa silniki elektryczne tworzące pętlę Powerloop, zapewniają stały dostęp do napędu eAWD, by bez obaw móc stawiać czoła najbardziej ekstremalnym przygodom. Samochody hybrydowe marki Jeep będą najbardziej wydajnymi i odpowiedzialnymi pojazdami w historii i będą reprezentować nowoczesną wizję przysłowiowych zdolności Jeepa, aby zapewnić doskonałą równowagę pomiędzy osiągami, przyjemnością z jazdy, bezpieczeństwem i poszanowaniem środowiska.

„Niebieskie” akcenty stylistyczne znakiem rozpoznawczym nowego Renegade`a i Compassa 4xe.
Nadwozia nowych modeli Jeepa 4xe wyróżniają się uderzającą, niebieską kolorystyką na przednim emblemacie „Jeep" oraz na emblematach „4xe" i „Jeep" z tyłu. Akcenty koloru niebieskiego zdobią również emblematy boczne z nazwami Renegade i Compass, natomiast port ładowania umieszczony jest pod pokrywą znajdującą się na lewym tylnym błotniku samochodu.
Ekskluzywne wyposażenie sprawia, że modele Jeepa 4xe są najbardziej zaawansowanymi technologicznie SUV-ami w historii. Wewnątrz kabiny pasażerskiej dostępny jest 7-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT oraz system multimedialny Uconnect NAV z ekranem dotykowym 8,4", kompatybilny z Apple CarPlay, Android Auto i Radio DAB (w zależności od rynku). Oba wyświetlają określone informacje na temat zelektryfikowanej jazdy.

Modele 4xe wyposażone są również w nową, sześciostopniową, automatyczną skrzynię biegów, unowocześnione sterowanie systemem zarządzania trakcją Selec-Terrain z trybami  jazdy - Auto, Snow, Mud & Sand oraz Rock - w tym nowego trybu Sport zapewniającego lepszą reakcję przepustnicy i układu kierowniczego, dostępnego wyłącznie w modelach Renegade i Compass 4xe. Czarne akcenty „black wizard” pojawiają się na nawiewach powietrza, głośnikach i w środkowej części deski rozdzielczej w wersji Limited i S, natomiast w wersji Trailhawk deska rozdzielcza ma akcenty w kolorze Ruby Red.

Jeep Renegade i Jeep Compass 4xe, moc i osiągi.
Zarówno Renegade 4xe, jak i Compass 4xe są wyposażone w 1,3-litrowy silnik benzynowy z przodu oraz silniki elektryczny umieszczony między kołami tylnymi i zasilany akumulatorem o mocy 11,4 kWh, który można ładować podczas jazdy lub zewnętrznie z gniazdka elektrycznego: w domu, przy użyciu wydajnej i ekskluzywnej ładowarki easyWallbox lub bardziej zaawansowanej Connected Wallbox, lub też na publicznych stacjach ładowania. Wydajny 1,3-litrowy silnik turbo zapewnia moc 130 KM lub 180 KM, a wsparty 60 KM wytwarzanymi przez silnik elektryczny daje łącznie do dyspozycji 190 KM (wersja Limited) lub 240 KM (wersje Trailhawk i S). Jeśli chodzi o moment obrotowy, silnik elektryczny zapewnia moment obrotowy równy 250 Nm, natomiast silnik spalinowy 270 Nm. Połączenie silnika spalinowego i silnika elektrycznego gwarantuje niezwykłe osiągi i wyjątkową przyjemność z jazdy: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 7,5 sekundy i maksymalną prędkość 130 km/h w trybie elektrycznym i 200 km/h w trybie hybrydowym.

Kompletna gama.
Gama nowego Jeepa Renegade 4xe i Jeepa Compassa 4xe obejmuje trzy poziomy wyposażenia - „Limited”, „S” i „Trailhawk” - wszystkie wyposażone w napęd na cztery koła (eAWD) i sześciobiegową skrzynię automatyczną- oraz dwa silniki, które zapewniają łączną moc 190 KM lub 240 KM.
Dostępna jest szeroka gama opcji personalizacji, z nawet 18 różnymi konfiguracjami kolorów w przypadku Renegade`a i 22 w przypadku Compassa. Kolory nadwozia to: Alpine White, Glacier, Granite Crystal, Jetset Blue, Blue Shade, Sting Grey, Colorado Red, Carbon Black I Solid Black, a także 3 specjalne kolory dla Renegade`a - Bikini i Omaha Orange (oba dostępne we wszystkich wersjach wyposażenia, za wyjątkiem „S”) i Matt Green (tylko w wersji Trailhawk). Dodatkowe trzy kolory- Ivory Tri-Coat, Blue Italia i Techno Green dostępne są wyłącznie dla modelu Compass. Ponadto, dla nowego Renegade`a dostępnych jest aż sześć specjalnych wzorów kół, a dla nowego Compassa 4xe - siedem.

Zelektryfikowane tryby jazdy.
Klienci nowego Jeepa Renegade i Compass 4xe mogą spersonalizować doznania z jazdy zgodnie ze swoimi potrzebami i rodzajem podróży. I tak na przykład, podczas codziennych dojazdów do miasta idealna będzie jazda na napędzie elektrycznym, który doskonale sprawdzi się także podczas ekscytujących off-roadowych przygód na ekstremalnych trasach w kontakcie z naturą w autentycznym stylu Jeepa.

System ma trzy tryby pracy - hybrydowy, elektryczny i E-save. Żądany tryb aktywuje się za pomocą selektora trybu jazdy umieszczonego obok dźwigni zmiany biegów. We wszystkich trybach jazdy układ hamulcowy z systemem rekuperacji energii odzyskuje energię podczas pasywnych faz jazdy (takich jak zwalnianie lub lekkie hamowanie). Ponadto, Renegade i Compass 4xe pracują w trybie hybrydowym, gdy akumulator osiągnie minimalny poziom naładowania niezależnie od wybranego trybu. Poniżej szczegółowe informacje:

  • HYBRID - domyślny tryb wybierany podczas uruchamiania samochodu. Służy do zarządzania systemem i korzystania z niego w najbardziej efektywny sposób, optymalizując moc i minimalizując zużycie paliwa. Silnik spalinowy i silnik elektryczny współpracują ze sobą w zależności od rodzaju drogi, podczas faz odzyskiwania energii w trakcie hamowania. Początkowo, system preferuje jazdę elektryczną (zatem energia jest dostarczana przez silnik elektryczny). Kiedy akumulator osiągnie minimalny poziom naładowania (oznaczany jako „SOC”, State Of Charge), samochód przechodzi na napęd spalinowy. System steruje uruchomieniem i pracą silnika za pomocą algorytmu optymalizacyjnego (Hybrid Control Processor - HCP) zaprojektowanego w celu maksymalizacji poziomów wydajności systemu.
  • ELECTRIC - tryb w pełni elektryczny, który zapewnia średni zasięg 50 km* przy zerowej emisji. Zaprojektowany w celu maksymalnego zwiększenia wrażeń z jazdy elektrycznej za pomocą innej kalibracji algorytmu optymalizacji HCP. Samochód porusza się wyłącznie przy użyciu energii elektrycznej, tak długo jak ma wystarczająco naładowany akumulator. System automatycznie przełącza się w tryb HYBRID, gdy akumulator rozładuje się poniżej bezpiecznego poziomu lub w razie konieczności gwałtownego przyspieszenia. Maksymalna prędkość w tym trybie wynosi 130 km/h. To idealny tryb do jazdy w centrach miast ze strefami ograniczonego wjazdu.
  • E-SAVE - tryb podtrzymywania ładowania lub ładowania akumulatora podczas jazdy z silnikiem spalinowym. Tryb E-SAVE obsługuje dwa tryby wtórne, zwane Oszczędzanie baterii - Battery Save (E-SAVE pasywny) i Ładowanie baterii (E-SAVE aktywny), które można aktywować na ekranie systemu Uconnect.
  • E-SAVE pasywny lub Battery Save: utrzymuje naładowany akumulator, używając w większości silnika spalinowego;
  • E-SAVE aktywny lub Battery Charge: ładuje akumulator do 80%, wykorzystując pracę silnika spalinowego, który napędza połączony przedni generator elektryczny

W trybie HYBRID - algorytm optymalizacji (HCP) zapewnia wydajność systemu, modulując wspólną pracę silników elektrycznego i spalinowego w zależności od poziomu naładowania akumulatora. Algorytm HCP automatycznie moduluje dystrybucję momentu obrotowego między silnikami elektrycznym a spalinowym. Silnik spalinowy uruchamia się, gdy wymagana wydajność przewyższa wydajność samego silnika elektrycznego. Algorytm optymalizacji jazdy w trybie HYBRID przeznaczony jest do zarządzania najkorzystniejszą konfiguracją samochodu, uwzględniając następujące czynniki:

  • Poziom energii (stan naładowania) pakietu akumulatorów.
  • Mapy wydajności silnika elektrycznego i spalinowego.
  • Polecenia wydawane przez kierowcę.
  • Sytuacje związane z podróżą i otoczeniem (gradienty, temperatura otoczenia itp.).

Praca silnika spalinowego podczas jazdy zależy od różnych kombinacji powyższych czynników. Gdy poziom naładowania akumulatora jest niski, silnik spalinowy włącza się, aby zapewnić moment obrotowy potrzebny na przednie koła, kompensując brak napędu elektrycznego z kół tylnej osi.

Zobacz co jeszcze u nas słychać:
Specjalna oferta dla branży gastronomicznej

Program "HORECA" przeznaczony jest dla firm typu bar, restauracja, zakład przygotowywania potraw, diet, posiłków grupowych, przetwórstwa spożywczego, mięsnego, dodatków piekarniczych czy też przypraw. Dotyczy również firm specjalizujących się w dostawach żywności i produktów spożywczych. Szczegóły: 58 777 00 00

Czytaj dalej
Wyprzedaż Alfa Romeo Stelvio. Najlepsze ceny tylko w Auto PLUS!

Alfa Romeo Stelvio w leasingu 100% już od 1740 PLN netto miesięcznie. Szczegóły 58 777 00 00!

Czytaj dalej
Jeep Wrangler najlepsza oferta tylko w Auto PLUS!

Tylko w Auto PLUS najkorzystniejsza oferta na zakup Jeepa Wranglera. Samochody od ręki dostępne w leasingu 100% już od 2263 PLN netto miesięcznie. Zapraszamy do kontaktu z naszymi Doradcami!

Czytaj dalej