Nowy Fiat 500, pierwszy w pełni elektryczny samochód FCA nadjeżdża!
30/7/2020

Bogata w treść: najlepszy możliwy zasięg, ładowanie i komfort jazdy.

Projektując nową 500, inżynierowie usiedli z czystą kartką papieru, aby dokładnie skupić się nad każdym aspektem z najwyższą dbałością o szczegóły i wybrać najlepsze rozwiązanie.

Zasięg i czas ładowania to dwa kluczowe dla Klientów elementy. Akumulatory litowo-jonowe o pojemności 42 kWh zapewniają nowej 500 zasięg do 320 km według cyklu WLTP.

Aby zoptymalizować czas ładowania, nowa 500 jest wyposażona w szybką ładowarkę (fast charger) o mocy 85 kW, która w bardzo krótkim czasie ładuje akumulator. Przykładowo, potrzeba zaledwie 5 minut, aby zgromadzić rezerwę energii wystarczającą na pokonanie 50 km, czyli więcej niż to potrzebne do przeciętnego codziennego użytkowania samochodu. Dzięki szybkiej ładowarce można również naładować akumulator do 80% w zaledwie 35 minut. Gniazdo Combo 2 umieszczone z tyłu po prawej stronie samochodu zasila szybką ładowarkę, umożliwiając ładowanie zarówno prądem zmiennym, jak i stałym.

Dostępne są również rozwiązania do ładowania w domu. Premierowa wersja nowej 500 zawiera Easy Wallbox™, domowy system ładowania, który można podłączyć do normalnego gniazdka domowego. System ten został opracowany przez firmę ENGIE EPS specjalnie dla FCA i będzie sprzedawany przez Mopar w Europie wraz z wprowadzeniem nowego modelu na rynek. Jest to proste rozwiązanie typu „plug&charge”, którym można łatwo zarządzać przez Bluetooth. Nie wymaga ono konfiguracji przez specjalistyczny personel, a ładowanie rozpoczyna się automatycznie po podłączeniu z pojazdem, korzystając z mocy ładowania do 3 kW. Ponadto, Easy Wallbox™, jest przystosowany do zwiększenia mocy do 7,4 kW, zapewniając pełne ładowanie w domu w nieco ponad 6 godz. Model jest również wyposażony w kabel ładujący Mode-3 do ładowania prądem zmiennym na publicznych stacjach ładowania.

Nowa 500 oferuje trzy tryby jazdy: Normal, Range i Sherpa, które można wybrać w zależności od stylu jazdy.

W szczególności, tryb „Sherpa” optymalizuje dostępne zasoby, aby zapewnić bezpieczne dotarcie do celu. Tryb jazdy Sherpa steruje kilkoma elementami w celu maksymalnego zmniejszenia zużycia energii, właśnie po to, aby wygodnie dotrzeć do celu ustawionego w systemie nawigacyjnym lub do najbliższej stacji ładowania. Podobnie jak „słynny naród Szerpów”, odpowiedzialny za himalajskie wyprawy, które prowadzi do celu, ten tryb jazdy dostosowuje różne parametry: maksymalną prędkość, która zostaje ograniczona do 80 km/h; reakcję pedału gazu w celu zmniejszenia zużycia energii oraz wyłączenia klimatyzacji i podgrzewanych foteli (kierowca może oczywiście włączyć je dowolnym momencie).

Tryb „Normal” jest najbardziej zbliżony do prowadzenia samochodu z silnikiem spalinowym, natomiast tryb „Range” włącza funkcję „one-pedal-drive”. Wybierając ten tryb jazdy, można praktycznie prowadzić nową 500 za pomocą samego pedału przyspieszenia. W istocie, zwolnienie pedału powoduje znacznie szybszą redukcję prędkości niż w przypadku normalnego silnika spalinowego, prawie tak, jak przy naciskaniu pedału hamulca. W każdym razie, należy nacisnąć na pedał hamulca, aby całkowicie zatrzymać samochód. Jednakże podczas codziennej jazdy, kiedy mamy już większe doświadczenie, można nauczyć się prowadzić samochód, korzystając jedynie z pedału gazu.

Silnik generuje moc 87 kW, zapewniając maksymalną prędkość 150 km/h (samoograniczenie) i przyspiesza  od 0-100 km/h w 9,0 sekund a od 0 do 50 km/h w 3,1 sekundy.

Poziom 2 autonomicznej jazdy i łączność ze światem.

Samochód przyszłości to nie tylko elektryczny samochód miejski, to krok dalej: dosłownie przechodzi na wyższy poziom, będąc pierwszym samochodem w swoim segmencie, który zapewnia autonomiczną jazdę na poziomie 2 i oferuje miejskiej mobilności wszystkie związane z tym korzyści.

Przednia kamera dzięki zaawansowanej technologii monitoruje wszystkie obszary samochodu, zarówno wzdłużnie, jak i bocznie. Inteligentny adaptacyjny tempomat (iACC) hamuje lub przyspiesza, reagując na wszystkich uczestników ruchu drogowego: samochody, rowerzystów, pieszych. System kontroli toru jazdy utrzymuje pojazd na środku pasa, gdy oznaczenia są poprawnie umieszczone na drodze.

Inteligentny asystent prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych odczytuje ograniczenia prędkości i zaleca ich stosowanie, a system kontroli martwego pola podczas jazdy  miejskiej wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe do monitorowania martwych punktów i ostrzegania o przeszkodach za pomocą trójkątnych lampek ostrzegawczych wbudowanych w lusterka boczne. Natomiast, funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy, jeżeli rozpozna u kierowcy oznaki zmęczenia lub narastającą dekoncentrację, proponuje zrobienie przerw. Wreszcie, czujniki parkowania 360° pozwalają wyświetlić podgląd auta imitujący widok z lotu ptaka, aby uniknąć przeszkód podczas parkowania lub wykonywania skomplikowanych manewrów.

500 trzeciej generacji to pierwszy samochód FCA wyposażony w nowy system multimedialny UConnect 5 i platformę łączności zaprojektowaną z myślą o przyszłości. Opracowane, aby zapewnić Klientom zupełnie nowe wrażenia, urządzenie FCA korzysta z łatwego, intuicyjnego i niezwykle konfigurowalnego systemu operacyjnego Android Auto. Można na przykład użyć widgetów, aby skonfigurować sposób wyświetlania funkcji i aplikacji. Apple CarPlay jest już dostępny bezprzewodowo. System jest również przystosowany, by zaoferować tę samą funkcjonalność dla systemu Android Auto.
Krótko mówiąc, nowa 500 zapewnia bezproblemową integrację ze smartfonem, oferując ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości i przekątnej aż 10,25”, który idealnie wpasowuje się w deskę rozdzielczą samochodu.

UConnect 5 w połączeniu z modułem Telematic Box, a także obowiązkową funkcją połączenia alarmowego (Emergency Call), oferuje Klientom szereg innowacyjnych usług w zakresie łączności:

  • My Assistant: w razie wypadku moduł zamontowany w samochodzie rozpozna, że uległ on wypadkowi i wyśle jego pozycję do centrum obsługowego. Operator My Assistant będzie mógł wysłać pomoc na miejsce wypadku. Klient otrzyma również mailem raport, w którym może sprawdzić aktualny stan samochodu.
  • My Remote: za pomocą smartfona Klienci mogą sprawdzić poziom naładowania akumulatora, zaplanować ładowanie pojazdu w najkorzystniejszym przedziale czasowym, znaleźć dokładną lokalizację samochodu; zablokować i odblokować drzwi; włączyć i wyłączyć światła lub zaprogramować klimatyzację.
  • My Car: umożliwia sprawdzenie stanu samochodu i szybką weryfikację poszczególnych parametrów od ciśnienia w oponach do harmonogramu przeglądów.
  • My Navigation: za pośrednictwem aplikacji mobilnej można wyszukać miejsce docelowe na smartfonie i wysyłać je do systemu nawigacji samochodu, określić trasę, sprawdzić warunki drogowe, pogodę po drodze i fotoradary. Można także wyświetlić punkty ładowania znajdujące się w pobliżu, graficznie lokalizując na mapie punkty, do których można dotrzeć w oparciu o aktualny poziom naładowania akumulatora. Mapy będą zawsze aktualizowane.
  • My Wi-Fi: prawdziwy hotspot, do którego  można jednocześnie przyłączyć do 8 urządzeń, tak jak w domu. My Wi-Fi umożliwia także interakcję z samochodem dzięki technologii asystentki głosowej Alexa z oferty firmy Amazon, lidera w branży.
  • My Theft Assistance: w przypadku próby kradzieży samochodu, właściciel otrzyma powiadomienie. Gdy Jak tylko kradzież zostanie potwierdzona przez organy ścigania, dział bezpieczeństwa Klienta zapewni pomoc w odzyskaniu samochodu

Nowa 500 jest zatem doskonale połączona ze światem: komunikuje się z kierowcą zarówno w obrębie samochodu, jak i na zewnątrz, umożliwiając wcześniejsze ustawienie trasy czy odpowiednie schłodzenie auta w upalny dzień. Po otwarciu drzwi samochodu telefon komórkowy zostanie podłączony w ciągu zaledwie 5 sekund. Nie trzeba także już używać kabla do ładowania.

Wersja premierowa wyposażona jest również w interfejs użytkownika w języku naturalnym z zaawansowaną funkcją rozpoznawania głosu, dzięki czemu można rozmawiać z autem i sterować nim za pomocą aplikacji, aby kontrolować parametry, ustawić klimatyzację czy wybrać ulubioną muzykę.

Styl i design.

Jeśli chodzi o styl, nowa 500 interpretuje mobilność przyszłości w doskonałym włoskim stylu, łącząc istotne dziedzictwo dwóch poprzednich generacji. Nie można oczywiście zapominać, że nowa 500 jest tym, czym jest, kultowym samochodem miejskim, który wyróżniają te same proporcje stylistyczne i czysty design, będący znakiem naszych czasów. Klasyczna, atrakcyjna i zakorzeniona w 63 latach historii. Na etapie projektowania, Centrum Stylu Fiata pracowało nad czystymi liniami i spójnym stylem, aby zdefiniować wygląd trzeciej generacji. Nowa 500 jest wyrazista, okazała i kompaktowa, a jednocześnie ma bardziej zaokrąglone, eleganckie kształty, uformowane bardziej proporcjonalnie w stosunku do podwozia. Dzięki temu jest bardziej atrakcyjna pod względem oferowanej przestrzenni i daje wrażenie większej stabilności wymiarów.

Kolejnym wymogiem była konieczność natychmiastowego skojarzenia nowego modelu ze specjalnym logo 500, które po raz pierwszy pojawia się na środku przedniego emblematu, w miejscu logo Fiata. Aktualne logo 500 umieszczone z tyłu podkreśla swoje związki z przeszłością, choć odnosi się do elektrycznej wersji: wyróżnia się i jest ozdobione jasnoniebieską ramką, a gra kolorów i designu zmienia końcowe zero w literę „E” .

W nowej 500 wszystkie wyróżniające ją elementy stylistyczne są bardziej powściągliwe a równocześnie  „bardziej młodzieńcze”. Pionowy przód taki jak w wersji z 1957 r. staje się mniej  nieuchwytny, prawie zwrócony do drogi, co zwiększa wrażenie dynamiczności widoku z boku. Typowa linia stylistyczna Fiata 500, która w pierwszej generacji oddzielała pokrywę silnika od okrągłych reflektorów, obecnie ponownie powraca do tego podziału, gdyż elipsa reflektora  zostaje przecięta linią klapy silnika.
Kultowe reflektory o nieco bardziej eliptycznym kształcie są nowoczesne, przybierając  bardziej atrakcyjny wygląd, natomiast  klamki drzwi mają wnękę do elektrycznego otwierania. Samochód, który nadal wzbudza sympatię i pozytywne skojarzenia, dzięki zaokrąglonemu przodowi, również w swojej trzeciej generacji.

Ten sam kreatywny charakter odnajdujemy także w sylwetce. Zastosowanie nowej platformy w trzeciej generacji 500 widać już na pierwszy rzut oka: model jest o 6 cm szerszy i o 6 cm dłuższy, rozstaw osi został przedłużony o 2 cm, a koła są większe i bardziej oddalone od siebie, nadając mu bardziej wyrazisty charakter i zapewniając większy komfort, mimo że długość 500 nadal nie przekracza czterech metrów.

Wnętrze elektrycznej 500 zostało całkowicie odnowione, jest eleganckie i ma wyraźne odniesienia do elementów występujących w pierwszej generacji. Podobnie jak najlepszy projektant wnętrz, Centrum Stylu Fiata zaprojektowało kabinę, rozmieszczając odpowiednio poszczególne elementy, aby osiągnąć wrażenie harmonii, prostoty i precyzji. Świadczy o tym szeroka i smukła deska rozdzielcza oraz modułowe schowki umieszczone między dwoma przednimi siedzeniami, w których pierwotnie znajdowała się dźwignia zmiany biegów, które znacznie poprawiają poczucie komfortu.
Nowy model oferuje znacznie więcej miejsca na nogi, a pod płaskiej podłodze swobodnie mieszczą  się akumulatory litowe bez uszczerbku dla pojemności bagażnika, która pozostaje bez zmian. W rezultacie powstało dobrze przemyślane i bardziej „czyste” wnętrze, z mniejszą liczbą przycisków i wyrazistymi, harmonijnymi liniami, które świadczą o zrównoważonym rozwoju. Podobnie jak w przypadku  Fiata 500 z napędem hybrydowym, również w wersji elektrycznej, niektóre wersje wyposażenia mają tapicerkę wykonaną z przędzy „Seaqual” uzyskiwanej z recyklingowanego plastiku pochodzącego z mórz, a inne w znacznym stopniu wykorzystują skórę ekologiczną zamiast tej prawdziwej.

Wyjątkowe emocje.

Fiat 500 zawsze był synonimem emocji, a jego trzecia generacja nadal zachwyca, nawet jeszcze przed naciśnięciem przycisku Start. Nowa 500 debiutuje w wersji kabriolet: jest to pierwszy czteroosobowy samochód z otwartym dachem z zerową emisją: wszystko otwarte, całkowicie elektryczne i ciche. Jako ikona Dolce Vita, 500 mogła się odrodzić tylko w ten sposób, by wydobyć z siebie cały urok kształtów i dźwięków. W kwestii dźwięku, pojawia się kolejna wyjątkowa cecha nowego samochodu miejskiego, która będzie dostępna w późniejszym czasie: akustyczny system ostrzegania o pojeździe w skrócie AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System) - to akustyczne ostrzeżenie dla pieszych, które jest obowiązkowe podczas jazdy z prędkością do 20 km/h; wybrany dźwięk nie jest zwykłym sygnałem dźwiękowym, lecz jest to utwór Amarcorda Nino Roty w typowym stylu Dolce Vita, przykład najbardziej autentycznej włoskiej kreatywności.

Zobacz co jeszcze u nas słychać:
Specjalna oferta dla branży gastronomicznej

Program "HORECA" przeznaczony jest dla firm typu bar, restauracja, zakład przygotowywania potraw, diet, posiłków grupowych, przetwórstwa spożywczego, mięsnego, dodatków piekarniczych czy też przypraw. Dotyczy również firm specjalizujących się w dostawach żywności i produktów spożywczych. Szczegóły: 58 777 00 00

Czytaj dalej
Wyprzedaż Alfa Romeo Stelvio. Najlepsze ceny tylko w Auto PLUS!

Alfa Romeo Stelvio w leasingu 100% już od 1740 PLN netto miesięcznie. Szczegóły 58 777 00 00!

Czytaj dalej
Jeep Wrangler najlepsza oferta tylko w Auto PLUS!

Tylko w Auto PLUS najkorzystniejsza oferta na zakup Jeepa Wranglera. Samochody od ręki dostępne w leasingu 100% już od 2263 PLN netto miesięcznie. Zapraszamy do kontaktu z naszymi Doradcami!

Czytaj dalej